Termijnbedrag
Elke maand betaalt u ons een bedrag voor uw energie: het termijnbedrag. Op deze pagina vertellen we hoe we uw termijnbedrag berekenen, hoe u in de gaten kunt houden of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik én hoe u het kunt aanpassen.
Hoe we uw termijnbedrag berekenen
Als u naar ons overstapt vragen we u hoeveel energie u op uw adres verbruikt. Weet u dat niet, dan schatten we uw verbruik op basis van de gegevens die u doorgeeft. Hierbij houden we rekening met een hoger verbruik in de winter en een lager verbruik in de zomer.
Uw termijnbedrag aanpassen
Vanzelfsprekend betaalt u alleen voor de energie die u daadwerkelijk verbruikt. Verwacht u meer of minder te verbruiken dan het aantal kWh stroom of m³ gas waar uw termijnbedrag op is gebaseerd? Dan kunt u uw termijnbedrag eenvoudig zelf aanpassen in Mijn WoonEnergie. Vanaf het moment dat we energie aan u leveren, kunt u uw termijnbedrag aanpassen wanneer u maar wilt.
Goed om te weten: Als u uw termijnbedrag aanpast kan het zijn dat er dan nog één periode van uw eerdere termijnbedrag in rekening wordt gebracht.
Controleren of uw termijnbedrag nog bij u past
U kunt zelf tussentijds controleren of uw termijnbedrag nog past bij uw werkelijke energieverbruik en uw actuele tarieven. Altijd handig, zeker bij veranderingen, zoals nieuwe tarieven, een verhuizing of bijvoorbeeld als u net uw woning heeft geïsoleerd of energiezuinigere apparaten heeft aangeschaft. Het controleren van uw termijnbedrag doet u eenvoudig door uw termijnbedrag advies in Mijn WoonEnergie te bekijken. U ziet dan in één oogopslag of uw termijnbedrag nog bij uw situatie past.