Enkeltarief of dubbeltarief
Heeft u een traditionele meter? Dan krijgt u automatisch het enkeltarief in rekening gebracht, ook als u een dubbele meter heeft. Vanaf 1 juli 2021 hebben de netbeheerders namelijk gefaseerd het TF-signaal uitgezet dat aan uw meter doorgeeft wanneer het dal- en normaaltarief ingaat.
Met een slimme meter gelden er wel twee tarieven voor de stroom die u bij ons afneemt. Deze tarieven kunnen allebei hetzelfde zijn, maar ze kunnen ook van elkaar verschillen. In dat geval geldt er een lager tarief in de daluren (het daltarief*) en een hoger tarief in de piekuren (normaaltarief). Uw tarieven vindt u terug in de overeenkomst die u met ons heeft afgesloten. Heeft u in de tussentijd een tariefwissel gehad, dan vindt u de tarieven terug in Mijn WoonEnergie.
*Het daltarief geldt op werkdagen tussen 21.00 en 7.00 uur of tussen 23.00 en 7.00 uur (dat hangt af van uw netbeheerder), in het weekend én op officiële feestdagen.
Van enkel- naar dubbeltarief of andersom
Heeft u een traditionele meter, dan kunnen we u geen dubbeltarief aanbieden. Wilt u hier toch gebruik van maken, dan kan dat alleen als u via uw netbeheerder een slimme meter aanvraagt. Let wel goed op, want uw netbeheerder kan hiervoor extra kosten rekenen. Is uw slimme meter eenmaal geïnstalleerd? Neem dan even contact op met onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis), dan maken we de profielwissel meteen voor u in orde!
Andersom kan natuurlijk ook: dat u een slimme meter heeft, maar liever afrekent met het enkeltarief. Neem ook dan contact op met onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).