Betalen aan WoonEnergie
Uw WoonEnergie nota’s, zoals uw maandelijkse termijnbedrag en uw jaarnota betaalt u via automatische incasso. Op deze pagina geven wij u meer informatie over ons betaalproces en ook leest u wat de mogelijkheden zijn als u een keer een betaling mist.Uw betaling via automatische incasso
Als u een betaling heeft gemist
Het kan een keer gebeuren dat er te weinig geld op uw rekening staat op het moment dat wij het bedrag willen afschrijven. Mislukt de automatische incasso, dan kunt u het bedrag alsnog eenvoudig zelf naar ons overmaken. Dat kan op rekeningnummer NL69 ABNA 0514 4444 44. Vermeld hierbij altijd uw klantnummer. Dan zorgen wij dat de betaling goed wordt verwerkt.
Wat als wij het bedrag niet kunnen afschrijven?
Mislukt de automatische incasso en kunnen wij het bedrag niet van uw rekening afschrijven? Dan sturen wij u een e-mail met een betalingsherinnering. Wilt u weten welke stappen wij ondernemen wanneer een betaling aan ons uitblijft, of welke stappen u zelf kunt zetten? Bekijk dan de informatie via link hieronder.
Als betalen echt niet lukt
Advies en hulp via Geldfit
Heeft u meer hulp nodig dan een betalingsregeling? Op de website Geldfit.nl/energie krijgt u uitleg en advies over wat u in uw situatie kunt doen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om gratis advies van een energie- of budgetcoach te krijgen. Of bekijk op welke financiële regelingen u mogelijk recht heeft. Ook krijgt u via Geldfit hulp bij het aanvragen van een eventuele regeling.
Schuldhulpverlening
Bij betalingsproblemen kunt u ook direct schuldhulpverlening bij uw gemeente aanvragen. Wilt u liever dat wij uw gemeente informeren, zodat zij contact met u kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons dan weten. Kunt u aantonen dat u schuldhulpverlening heeft aangevraagd of krijgt u al schuldhulpverlening? Laat uw schuldhulpinstantie dan contact met ons opnemen via bijzonderbeheer@woonenergie.nl.